آبیاری گل ها و گیاهان  در خانه کاری لذت بخش و سرگرم کننده است ولی در زمان مسافرت  این کار  به مشکل بزرگی تبدیل می شود.شما می توانید با استفاده از  وسایل زیر ،یک دستگاه ابیاری خودکار بسازید و با خیالی آسوده به مسافرت بروید.

وسایل لازم:

آبیاری اتوماتیک گیاهان


یک طرف سیم را به دو شاخه برق وصل کرده و طرف دیگر سیم  برق را به فیش های مسی وصل کنیدآبیاری خودکار  گیاهان

بوسیله کاور مخصوص  یا بوسیله چسب برق روی فیش  ها بپوشانید  تا خطر برق گرفتگی مرتفع گردد.

ابیاری اتوماتیک2

 مطابق شکل زیر شیلنگ خور شیر آب(یک دوم اینچ) را باز کرده و یک زانوی سه چهارم  به جای ان مسقر نموده و شیر برقی را به طرف دیگر زانو ببندید و در نهایت لوله  پلی اتیلن 16 میلی متری را به شیر برقی وصل کنید و به محل دلخواه ببرید.

ابیاری اتوماتیک 3

 تایمر را به پریز  برق وصل کرده و شیر اصلی اب را کمی باز کنید.بر اساس دستور شما به تایمر، کار ابیاری شروع می شود  و  در زمان مقرر ابیاری قطع میشود.                         توجه :زمان هر بار آبیاری را بیش از 15 دقیقه  تعیین نفرمائید.چون شیر برقی ماشین لباسشوئی برای کار به مدت طولانی ساخته نشده است ولی  می توانید دستور  10ها بار آبیاری  در  هر شبانه روز   را به صورت متناوب(15دقیقه آبیاری-15 دقیقه استراحت)  به تایمر بدهید.

 یک سیستم آبیاری خودکار که سالهاست وظیفه آبیاری باغچه منزل ما را بعهده دارد

آبیاری اتو ماتیک 4

 این تایمر دارای 96 زبانه است و هر زبانه به منزله 15 دقیقه است. هر زبانه ای که به طرف داخل خم شود 15 دقیقه آبیاری در هر شبانه روز انجام میدهد.برای یک ساعت آبیاری در هر شبانه روز باید 4 زبانه غیر متوالی را  در زمان های دلخواه به طرف داخل خم کنید.

 تایمر

 نمای نزدیک شیر برقی

شیر برقی

 

توجه توجه-در صورتی که به اندازه کافی با امور فنی آشنائی ندارید حتما  وحتما کار را به افراد ماهر ومتخصص بسپارید.